joi, 12 septembrie 2019

,, CUGETĂRILE BĂTRÂNEI DOAMNE", autor MARIA PANCIUC BUCĂTARU la Editura ,,Quadrat" Botoşani, 2019, Tipografia,, Ria" Botoşani.

De curând o nouă apariţie editorială ,, CUGETĂRILE BĂTRÂNEI DOAMNE", autor MARIA PANCIUC BUCĂTARU la Editura ,,Quadrat", Botoşani, 2019, 
Tipografia ,,Ria", Botoşani.

 Volumul de cugetări al autoarei Maria Panciuc-Bucătaru începe cu motto:
,,Urme de suflet rămân pe zăpezi
Un nou anotimp am trecut amândoi.
Pe tâmpla fierbinte stau să le vezi
Gândurile curate, cum curg printre noi".
(Carmen Pasat, poet)

,,Visurile rămân şi se joacă încă în casa unde te-ai născut. Trebuie, din când în când, să ajungi acolo măcar cu gândul, ca amintirea să nu te lase să uiţi de unde ai plecat".

,,În cele opt decenii trecute ca un vis, doar frumuseţea lumii am lăsat-o să aibă trecere liberă în sufletul meu. Este cea mai bună protecţie împotriva durităţilor de care viaţa nu ne iartă. Am simţit puterea ei"

Niciun scriitor nu poate nega câteva lucruri. Cât ar fi de ancorat în realitate sau câtă inspiraţie ar avea ( fantezistă uneori), mereu va strecura printre subiectele cărţilor lucruri pe care sufletul lui le doreşte şi ar vrea să i se întâmple. De multe ori îi place să vorbească şi despre El, intimităţile uneori apar fără jenă.  ( autoarea)

Doamna Maria Panciuc-Bucătaru este membră în Liga Scriitorilor din România, Filiala Iaşi; membră a Cenaclului Literar-Artistic ,, Ia şi scrie" din Iaşi.

De-a lungul timpului doamna Maria Panciuc-Bucătaru a publicat multe cărţi care sunt adevărate cronici ale timpului, care vor rămâne mărturii peste veacuri ale unor fapte, evenimente, trăite ale unei generaţii când, în societate, aveau loc mari schimbări. Ca un bun psiholog, autoarea reuşeşte să facă radiografia unei realităţi în momente dificile, acordând o mare importanţă prezenţei umane care, care va avea un rol hotărâtor în societate.

Despre volumul apărut de curând  la Editura ,,Quadrat”, Tipar ,, Ria”, Botoşani, autoarea Maria Panciuc-Bucătaru ne invită să lecturăm cartea care cuprinde un mănunchi de cugetări despre iubire, iertare, mamă, prietenie, ură.
Pe  pagina 159 autoarea spune:
 ,,Pentru că am avut şansa să trăiesc  o viaţă lungă şi aparent liniştită, am curajul să scriu această carte pe care am intitulat-o ,, Cugetările Bătrânei Doamne”, în care am disecat problemele elegant, literar, dar şi extrem de sensibil şi am extras esenţele pe care, dacă le-am sesiza la început, am beneficia de ele. Dar lucrurile nu se întâmplă aşa şi, până la urmă, ne dăm cu părerea despre cele trăite, cu tentă de îndreptare dacă le-am mai trăi o dată.

Cum nu se mai întâmplă acest lucru, aceste constatări rămân doar pentru ,, lectură” pentru acei, care ştiu că sufletul din nou aşteaptă poveţe, istorioare despre vremurile apuse, poveşti cu feţi credincioşi şi frumoşi, poveşti de dragoste, în care să ne regăsim chiar dacă fiecare din noi trăim diferit”.
 

,, Dacă am fi mai responsabili pentru viaţa noastră, nu ne-ar mai rămâne timp suficient să îi judecăm pe alţii. Nu avem nicio misiune dată de la Dumnezeu să intervenim în intimitatea altor oameni, iar problemele noastre să fie neglijate. 
Dacă tot judecăm, întâi să ne judecăm pe noi! Dacă rămâne timp , să ne ocupăm şi de alţii! 


,, Ce reprezintă o carte document? Un segment din trecutul ce s-a depărtat de noi, care a fost smuls din ghearele timpului şi fixat pentru posteritate”



,, Fericirea o poţi găsi exact acolo unde o poţi oferi, spune un filozof antic. Numai că, noi ocupăm tot timpul căutând, fără să oferim ceva”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu