vineri, 27 septembrie 2013

Lansarea volumului ,, Prin mine, spre lume”, autor Iunia Pasca la Mediateca, din cadrul Bibliotecii judeţene Botoşani, 24-09-2013

,, Prin mine, spre lume”, autor Iunia Pasca

Pe data de 24 septembrie 2013 ora 17, la Mediateca,  un loc destinat iubitorilor de artă , din cadrul Bibliotecii judeţene Botoşani, a avut loc lansarea volumului ,, Prin mine, spre lume”, autor Iunia Pasca din Timişoara, care la vârsta de 27 ani, a călătorit în patru continente şi 40 ţări. Este  un jurnal de călătorie în care autoarea  ne spune  despre lucruile pe care le-a invătat in călatoriile sale, tradiţii, obiceiuri, interelaţionarea între diferite naţii.
Acest eveniment cultural a avut loc datorită doamnei Angie Straticiuc, care a cunoscut-o pe autoarea Iunia Pasca datorită reţelei de socializare Facebook care a descoperit că au aceaşi pasiune călătoria.

La eveniment a participat şi grupul Prolog format din Lorena Palade şi Bogdan Filipovici, care au înterpretat două piese. Lorena Palade a obţinut Premiul Special Botoşani la Festivalul de folk ,, Seri melancolice







 Iunia Pasca a declarat ,,Fiecare dintre cele patruzeci de tări pe unde am aterizat in ultimii zece ani mi-a arătat o altă Iunia, care făcea parte si din acea lume, si din acea cultură, si din acea viată. De la o vreme am realizat că pe lângă identitatea mea de român am o identitate mai cuprinzătoare, mai profundă, mai aproape de adevăr. O identitate de copil al lumii. Cetătean al planetei. Probabil că atunci când voi părăsi granitele Pământului voi descoperi că sunt un la fel de veritabil cetătean al galaxiei, si apoi al universului.” Toate cele de mai sus nu sunt decât motive, pretexte. Daca iti doresti cu adevărat reusesti să faci in asa fel incât să -ti organizezi prioritatile" , ,,Cititorului ii sunt deschise usi spre lumi nebănuite poate de el, acesta este capabil să răspundă unor intrebări sincere adresate către sine, de aceea, cititorul evoluează si el pe parcurs ce povestea inaintează"

Am răspuns cu plăcere invitatiei de-a participa la lansarea volumului,, PRIN LUME, SPRE MINE", autor Iunia Pasca, pentru că inteleg această pasiune. Am călatorit si eu cam jumătate de Europa inainte si după 1980. E frumos să impărtăsesti celor din jur, trăirile, bucuria că ai putut călca pe pământul Romei, incărcat cu multă istorie. Să călătoresti pentru a vedea renumitele castele din Germania, Polonia, Slovacia si să poti să compari, că si noi avem castelele Peles si Bran. Să rămâi cu amintirea plăcută a Catedralei Sfantul Isaac din Leningrad, unde se află Pendulul lui Foucault, care evidentiază rotatia pământului. Apoi să fii aproape de locul unde au fost inmormântate personalităti ca Emile Zola, Marie Curie, la Pantheonul din Paris. Să ai experiente de neuitat la Londra de la inăltime din London Eye. 
Să poti compara Palatul lui Friedrich cel Mare de la Potsdam cu palatul Ecaterinei a II-a din Sankt Petersburg. Si altele din Barcelona, Austria, Praga, experiente, care iti dau puterea de a trai. Mă bucur că Iunia Pasca a reusit să publice acest volum, prin acesta putem cunoaste alte locuri, traditii.   FELICITARI!
Foto Iunia Pasca, locurile vizitate.
Am împărţit o casă cu unsprezece persoane
din şapte ţări diferite, timp de un an de zile, în Anglia

Am plâns în trafic în China, şi am râs cu lacrimi
în trafic în Vietnam.
M-am făcut leoarcă într-o canoe pe când o
manevram prin splendidul Halong Bay, Vietnam.
Am făcut cunoştinţă cu tarsierii,
cele mai mici maimuţe din lume, în Filipine,
şi tot acolo m-am împrietenit cu un piton de 250 de kilograme. O scumpete.

M-am căţărat pe un vulcan activ
 în Indonezia şi pe altul în Chile.
Am petrecut timp într-un ashram hindus
pe malul Mamei Ganga
Am făcut sandboarding
în cel mai arid deşert din lume, în Chile.
Am zburat peste Patagonia într-un avion
de douăzeci de persoane
şi am reuşit să nu plâng sau vomit.

Am meditat în interiorul mânăstirii sacre Incaşe, Machu Picchu,
şi am urcat pe Wayna Picchu, vârful prezent
în cele mai multe dintre vederile cu Machu Picchu.
Am făcut baie în cascade. Apoi m-am făcut ciuciulete
 în Cascadele Iguazu. Am înţeles că nu toate cascadele sunt la fel.
Am cântat Hare Ram şi Hare Krishna
cu sute de yoghini pe malurile Mamei Ganga,
şi m-am rugat cu câteva sute de Shiks
în Templul de Aur din Amritsar, India.
Am mângâiat un pui de lamă
şi un pui de leneş. Leneşul
mi-a făcut cu ochiul. Jur că mi-a făcut.
Am mers la călărit în jungle malaeziene şi păduri argentiniene
bătrâne de sute de ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu