marți, 15 aprilie 2014

Mormântul lui Isus Hristos din Ierusalim


Mormântul lui Isus a fost găsit gol.
     Mormântul lui Isus Hristos din Ierusalim este singura relicvă materială a Învierii, unicul vestigiu al acestui eveniment fundamental al creștinismului-dacă excludem Giulgiul Sfânt, pe care o publicitate abulă îl învăluie astăzi într-o aură de mister. 
     Sfântul Mormânt este locul săpat în stâncă, oferit de Iosif din Arimateea, unde a fost depus trupul răstignitului în seara de vineri și care, în dimineața Paștilor, a fost găsit gol de către Apostoli.   Mormântul este profund ancorat în inima orașului Ierusalim. A privi Mormântul, a atinge, a păși peste urmele pașilor lui Christos, toate acestea, după cum se spunea în sec al XI-lea, constituie pentru pelerini gesturi ale mântuirii.  Încă din anul 325, acest loc de tradiție, conform datelor Evangheliei, a rămas încărcat cu întreaga sa valoare simbolică și istorică.
Biserica nasterii lui Isus Hristos
    Abia după Conciliul de la Niceea, în anul 325, Constantin a poruncit episcopului Macarie al Ierusalimului să distrugă templul zeiței Venus și pe cel al lui Jupiter. Constantin a dat poruncă să se clădească nu numai o bazilică mai frumoasă decât toate celelalte din lume, dar încă și alte construcții, care să depășească tot ceea ce există mai deosebit în celelalte orașe, și le-a pus constructorilor la dispoziție marmura și coloanele cele mai de preț. Arhitecții Eustațiu și Zenobiu s-au apucat să construiască o bazilică de primă mărime, dovadă a biruinței politice a creștinilor și a afirmării Ierusalimului drept capitala lor religioasă. În anul 335, reuniți în sinodul de la Tyr, episcopii au venit să sfințească noua bazilică care va purta numele de Biserica Sfântului Mormânt
       Începând cu secolul IV până în al VII-lea, Sfântul Mormânt, gigantic complex monumental, cunoaște vremea sa de glorie. Loc de pelerinaj de prim ordin al crestinătății În anul 614, cu ocazia cuceririi Ierusalimului de către perșii lui Chosroe II, Sfântul Mormânt a fost incendiat și relicva Crucii furată. Însă împăratul Heraclius a recuperat-o, iar patriarhul Modest al Ierusalimului i-a refăcut părțile deteriorate. un cutremur în secolul al IX-lea au precedat distrugerea ordonată de califul Hakîm în 1009.
Biserica nasterii lui Isus Hristos
        Cronicarul Ioan din Antiohia povestește cum executanții poruncii califului au ras la pământ întreaga biserică, în afară de acele părți imposibil de dărâmat sau prea greu de mișcat din loc, adică rotonda anastasis, care mai există , și azi până la primul etaj.

 Şi primii istorici (Pliniu, Tacitus, Claudiu şi Iosephus Flavius), care sunt şi cei mai credibili, au spus despre înviere:  „Acest om a fost Mesia, iar după ce Pilat L-a răstignit la insistenţa liderilor noştri, cei care L-au iubit, nu L-au părăsit. El li S-a arătat viu după trei zile, aşa cum au prorocit sfinţii profeţi” (Iosephus Flavius, Antichităţi iudaice, 18.3.3).

 „Dacă s-ar fi răpit corpul, spune Sfântul Ioan Gură de Aur, nu l-ar fi desfăşurat înainte ( corpul) şi lăsat deoparte ( giulgiurile), ci l-ar fi luat cum era. Corpul fiind uns cu mir, giulgiul se lipeşte de el ca un plumb. Un hoţ  n-ar fi întrebuinţat atâta timp ca să-l desfăşoare şi în care timp putea fi prins. Şi de ce giulgiul era deoparte şi mahrama în alt loc? Spre a arăta că aceasta nu s-a făcut în grabă, zgomotos, pentru ca ucenici să creadă în înviere. Pentru aceasta Iisus s-a arătat în sfârşit, ca fiind deja asiguraţi de înviere prin ceea ce ei văzuseră.”
 De altfel tot Sfântul Ioan Gură de Aur afirma : „Ucenicii au crezut că a înviat, căci aveau trei probe: piatra răsturnată, mormântul gol şi giulgiurile mortuare strânse aparte”.
  1. Mărturia proorociei. Domnul Isus a afirmat că El e Mesia cel proorocit ( Ev. Ioan 4:26), și despre  Mesia s-a spus cu sute de ani înainte, că va învia. Apostolul Petru în predica sa la Rusalii, face referire la acea proorocie (Fapt. Ap. 2:22-31). La fel și cea din Isaia 53 :10. Și proorocia s-a  împlinit.
  2. Mărturia Îngerului care a prăvălit piatra dela gura mormântului. El a zis femeilor:„Nu vă temeți căci știu că voi căutați pe Isus, care a fost răstignit. Nu este aici, a înviat, după cum zisese. Veniți de vedeți locul unde zăcea Domnul”. Îngerul a spus adevărul. El era solul cerului pentru pământeni.
  3. Mărturia demonilor.  Când Domnul era în misiune, și a coborât pe țărmul Gadarei, a întâlnit un om ce era posedat de duhuri rele, care locuia în morminte și era foarte chinuit. Când l-a văzut pe Domnul Isus, a scos un strigăt ascuțit, a căzut jos înaintea Lui și a zis cu glas tare: Ce am eu cu Tine, Isuse, Fiul Dumnezeului Celui Prea Înalt: (Ev.Luca 8:28).Deci, demonii ÎL cunoșteau că e Fiul lui Dumnezeu și au fost gata să-I  asculte porunca, deși erau mulți, o legiune. Acum cugetă: dacă avea putere să poruncească demonilor, oare nu avea putere și să învieze?
  4. Mărturia mormântului gol. Femeile au văzut mormântul gol. La fel și Petru și Ioan care au alergat la mormânt. Ioan, care era mai tinerel, a ajuns primul și ne spune că   ,s-a uitat înlăuntru, a văzut fășiile de pânză jos”. În greacă se înțelege că fășiile erau înfășurate, dar că nu mai era trupul Domnului, El ieșise cum iese un fluturaș din coconul în care se afla. Apoi a ajuns și Petru și „a intrat în mormânt, a văzut fășiile de pânză jos, iar ștergarul, care fusese pus pe capul lui Isus, nu era cu fășiile, ci făcut sul și pus într-un alt loc singur. Totul era în ordine. Nici o sugestie de furt, că hoțul apucă, rupe și pleacă. Și Petru, și Ioan erau convinși că Domnul a înviat.
 În prima zi a învierii Domnul S-a arătat femeilor, S-a arătat Mariei Magdalena, S-a arătat lui Petru, S-a arătat celoi doi ucenici în drum spre Emaus și apoi S-a arătat grupului de ucenici, care ziceau “Da, a înviat Domnul și S-a arătat lui Petru”.  La o săptămână S-a arătat ucenicilor fiind și Toma împreună cu ei. Eu presupun că Toma cu necredința lui a devenit o binecuvântare pentru mii de alți necredincioși, căci El a pipăit ranele, ca să se convingă că e El, Hristosul crucificat, și strigă Domnul meu și Dumnezeul meu”.
       Deseori  timp de 40 de zile S-a arătat  ca să-i convingă de Învierea Sa. Odată S-a arătat la peste 500 de frați, dintre care cei mai mulți trăiau încă pe vremea lui Pavel (1 Cor. 15: 6).
(sursa http://barzilaiendan.wordpress.com/2013/03/05/scrisoare-de-la-fratele-pitt-iii/)

 Eu vă doresc să vă bucuraţi de învieria Domnului, să vă luminaţi sufletele şi să vă întăriţi cu credinţa că El a înviat!

http://1-cultural.blogspot.ro/2013/05/paste-fericit.html



Iubeşte, iartă, cum El te-a învăţat,
Crede şi uită tot ce ai îndurat
El ţi-e lumina, căci El te-a creat.
Să nu uităm, numai El ne-a salvat
Şi de va fi să vină Iisus din ceruri înapoi la noi.
e semn c-a înviat credinţa, ce-i bun în noi.

 

Învierea Domnului Iisus înseamnă
DRAGOSTE pentru cei de lângă noi,
IERTARE, BUCURIE şi PUTEREA
de-a trece peste tot ce este greu
Fiţi în aceste zile aşa cum
ne- învăţat Iisus
Hristos a înviat din morţi
cu moartea călcând
Şi celor din morminte
Viaţă dăruindu-le!

In folclor se cunosc mai multe legende crestine care explică de ce se inrosesc ouăle de Pasti si de ce ele au devenit simbolul sărbătoririi Invierii Domnului. ,,Unii spun că atunci când Iisus a fost bătut cu pietre acestea atingăndu-se de el se transformau in ouă rosii”. O altă legendă afirmă că după ce Iisus a fost răstignit, cărturarii saduchei si rabinii farisei au făcut un ospăt de bucurie. Unul din ei a zis: “Când va invia cocosul pe care il mâncăm si ouale fierte vor deveni rosii atunci va invia si Iisus”. Nici nu si-a terminat bine vorbele si ouăle s-au si făcut rosii, iar cocosul a inceput sa bată din aripi. Cea mai răspândită legendă relatează ca Maica Domnului care venise să-si plângă Fiul răstignit a pus un cos cu ouă lângă cruce si acelea s-au inrosit de la sângele care picura din rănile lui Iisus. Domnul, văzând ca ouăle s-au inrosit , a spus celor de fată: “De acum inainte sa faceti si voi ouă rosii si impestritate intru aducerea aminte a răstignirii mele, după cum am făcut si eu astazi. 




41 de comentarii:

  1. avem pecetile maini chipuri inimi dreptate cuget constiinte judecata ierusalimitene eu parinti rude viisi moarte care-s cu noi,oameni care ne-au ajutat,,gradina maslinilor mir culte...Fatima,,1900-vesnic toti,ale sf oras cu bazilica Ierusalim, cu semne toti vesnic freno-psihologice vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. este icoana Flaviana,cu florile si mirul meu cu semnul triunghi la Fatima steno freno-psihologica ,,vie,,sf Daniel, Osea inchinata Frumoasa 1900-vesnic in sf Mormant vesnic[las minunile vesnic,,arat o cheita vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  3. sint R.M cnp[IDnp] ,,autor sf Scriptura Pericopa 7, Biblia de pe Popocapete,,tot in sf Mormant rationalizat muzeal I.G D 1900-vesnic CAEN vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. i-am legat cu lantul pe veci vinovatii real de la psihiatrie nebuni penitenciar itm forte pensii iru colectiv cap,din trei sate in Balotesti,Drag,Scund,Gatai,eu parinti sot bunici strabunici,avem stampile patrate cate 2 fiecare toti pomenitii,sintem pensionari permanenti si nerevizuibili ,decizie permanenta,fara revizii,cu decretul toti, gr 1 caz grav intregi sanatosi bani drepturi medicamente la Neurologie diab simplu 2+5 SJV,cu retete permanente si tot ce am cerut,cu functiile sa se implineasca tot ce este cerut fiecare si-n comun trecut prezent viitor liste nunta eu parinti sot bunici strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. avem in cartea de imobil si voia mea cadastru un troliu de lemne anual si cate 4 masini grinzi lemne cu date cnp id np,anuale,ceasuri rusesti geotermala si restul cerute fiecare sistem termoficare,si comune si voia legatie mele testamentare eu parinti sot 1900-vesnic[sa se implineasca toti tot planul de constructie al casii io si restul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. avem cartele comuniste paine tichete pfa bisericesti uniforme documente electronice,,alte drepturi,,iscalituri bransa note teste pisa,euro,marcajul eu parinti sot bunici strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  7. a spus ISU HRISTOS adevarul la rude si eu,la straini despre toti 1900-vesnic[atarnate de grumaji vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  8. este ISUS HRISTOS in casa asta a facut imparteala cu semn lucruri le avem atarnate de gat brauri clauza sa stie care-s sa si le ia eu parinti,1900-vesnic[rosu pe ele vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  9. este tata stapan peste tot si eu cu mama stapane peste tot peste ale noastre[sf Constantin cu sf cruce semn pe ele la fiecare 1900-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  10. sa stie mami cu tati preturile mele unde sint calcul au uniforma mea la notar legal fisc armata in sat trei sate sintem toti vanzatori acolo 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. a pus sf imparat Constantin cel Mare crucea mea in,,VANZATORIE,,cu Tara aici sat trei sate 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  12. au oamenii raca mea,,cuget spurcat,,sa stie,,locul,,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  13. este instagramul meu releu la Vaticanul romanesc la prezbiter ILIE LACATUSU 1900-vesnic inregistrate evrei corect.

    RăspundețiȘtergere
  14. inelele mele eu sot de cununie sint sfintite la chivotul sfintit Parep...1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. toti si toate din lista mea de nunta au acte epitimii dezlegari si inele sfintite in Parep ..la sfantul chivot cu mine si cu sotul meu cu tot 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. este votat Sadam Husein in listele noastre de nunta toti pomenitii,are Sadam Husein credinta noastra reala 1900-vesnic[televizat executia lor vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  17. credem in medicina generala,,cacat,,eu parinti sot toti din lista de nunta corect 1900-vesnic sa stiim tot ce sa facem comun vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  18. are masina mea de scris stire computationista socioumane[ii chem sa vada si ei mecatronica sistem de calcul semne adventiste sa stie legea au harul meu] parintii eu sora 1900-vesnic.Au toti cu mine stiinta masinii mele de scris sf Anton Crucitul Procuratura Vilc...1900-vesnic corect.

    RăspundețiȘtergere
  19. este rama mea foto de JIDANA in casele tuturor rudelor vii si moarte corect[rosu] 1900-vesnic de nota 10 vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  20. are leatul varsta mea de fideli credinciosi mie fapte steno cat legea felul icoana mea rosie de JIDANA in cui case toti marturi 1900-vesnic[harul meu noaptea vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  21. sint torturator doctor de,,pisat,,la Visin...tortion[inregistrarile mele evrei regina,,1900-vesnic.nu renuntam toti pomenitii vesnic la acuzatii.

    RăspundețiȘtergere
  22. io R. contabil i-am facut de rusine in dam mat remiza si schela 1900-vesnic precum nou vechi intors crucis ca contabilul S....corect de nota 10 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  23. este mortuarul meu comunist pe toti vinovatii reali dusmanii mei sa stie toti morga popi sanepid 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  24. sint sora M.R..la Abatie raiter view cu sobolanii[vinovatii ambele genuri reali] 1900-vesnic.greco-catolica,Gherla 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. am rochia uniforma de Justitie vesnic Slavici eu R.M cnp IDnp vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  26. sint casetele noastre Lab de invatatori greco-catolici[unde] eu parinti bunici strabunici sot la partid PSD 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  27. este LEGEA mea R.M cnp IDnp in Senat precum C.Drul corect Sistem romanesc 1900-vesnic[bazata pe stiintific corect vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  28. sintem media aritmetica UMANISTII Filologie engleza Uman eu parinti sot cu acte doveditoare toata mecatronica serios intelept sa stiim semn maini chip 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  29. a dat lanterna mea Tamsha partidului PSD ,Malhus corecta geometric cum am cerut 1982-etern si vesnic[toti ca mine[marturii la i.g duca vesnic corecte ale mele].

    RăspundețiȘtergere
  30. au diabeticii ca noi noi ca ei eu parinti sot acte ,,la mana sistem,,afara tara,,1900-vesnic gratuit vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  31. eu cu parintii sotul vedem auzim tot de la sf Mina vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  32. sint icoana sfintita cu mielusei flori iehovita Noe Elohim eu R.M cnp cu parintii si sotul in sf icoana in biserica comerciala romana sf Gheorghe judeteana VL 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  33. sint invatator penticostal sef la ceasuri judet aici VL,sa vada ei sa auda tot in arhiva inregistrat regina evrei gratuit 1900-vesnic toti marturi fapte vesnic farmacie vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  34. sint faptele afacerile credinta harul darurile in ,,Sarpele de Pamant,,eu parinti sot bunici strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  35. au groparii barbosi legitimatii ca ale mele si toate obiectele mele si ei la fel ca mine este slujul meu sfintit la masa groparilor barbosi ,,Cina cea de Taina,,1900-vesnic.Au ceasuri ca ale mele gratuit tot vesnic,in cimitir Fulg.vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  36. este credinta mea psihologica fapte frenologice Pascu psihanalist in lumina Sf Soare 1900-vesnic colo-n cui in sf Icoana in,,Sarpele de Pamant,,sa scrie in podul palmelor la fiecare 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  37. este datina mea cu marturii in sf Biserica praznice molitvelnic 1900-vesnic corecta de nota 10[litografii cuvant].vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  38. sint hinghera in cimitir Fulg...stiintele mele steno in cap toti marturi fantana Deal corect 1900-vesnic[vulturul pe ele vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  39. sintem GARDA de Fier inseriati Adas, aici sat sf icoana capitala de judet VL si satul JV aici sat fantana biserica sclep eu parinti bunici sot strabunici 1900-vesnic.Avem legitimatii garda de fier toti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  40. parintii cu sotul au meseria mea cimitir Fulg...corecta iru 1900-vesnic.sa le scrie in palme vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  41. sint fisele vinovatilor sa stie toti pe mana contabilului Matache in piata mare comerciala vina lor la gaturi 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere